Saturday 2 March 2013

teman, aku rindu kamu..

ketika dinner SIS tahun 2011, saya berada di kanan sekali, terpejam mata menikmati lampu flash kamera. :)

Bismillahirrahmanirrahim, assalamualaikum kepada sahabat maya saya, yang tidak pernah jemu untuk menjenguk blog saya yang tidak seberapa ini. Untuk entry kali ini, saya akan berkongsi kepada kamu semua, dengan lagu yang mana, menghubungkan saya, dengan teman-teman seperjuangan saya, yang tidak pernah kenal erti penat dalam mengingatkan saya kepada Allah. Di saat saya rebah, merekalah yang akan menghulurkan tangan, menarikku kembali, sambil tersenyum dan sama2 menuju ke jalan yang benar, iaitu jalan ke syurga Allah. Lagu ini adalah nyanyian kumpulan Sigma, yang berasal daripada indonesia, juga terkenal dengan lagunya yang berjudul Istikharah Cinta. di Sini saya sertakan lirik dan videonya. Selamat menghayatinya. :)


Sigma - Senandung Ukhuwah

Diawal kita bersua
Mencoba untuk saling memahami
Keping-keping dihati
terajut dengan indah
Rasakan persaudaraan kita

Dan masa pun silih berganti
Ukhuwah dan amanah tertunaikan
Berpeluh suka dan duka
kita jalani semua
semata mata harapkan ridhoNYA

Sahabat tibalah masanya
Bersua pasti ada berpisah
Bila nanti kita jauh berpisah
Jadikan rhobitoh pengikatnya
jadikan doa ekspresi rindu
Semoga kita bersua disyurga





No comments:

Post a Comment